AI

Miért nem hoz elég ajánlatkérést a weboldalad, és hogyan lehet ezen változtatni?

2025-12-10 01:06:43 3 perc olvasás

Miért akad el a weboldalad az ajánlatkéréseknél? Képzeld el, hogy egy ügyfél éppen rád talál az interneten, eljut a weboldaladra, de csak néhányan kattintanak az ajánlatkérés gombra. Vajon miért? Ez egy tipikus kérdés, amivel sok vállalkozó nap mint nap szembesül – és nem véletlenül....

Miért akad el a weboldalad az ajánlatkéréseknél?

Képzeld el, hogy egy ügyfél éppen rád talál az interneten, eljut a weboldaladra, de csak néhányan kattintanak az ajánlatkérés gombra. Vajon miért? Ez egy tipikus kérdés, amivel sok vállalkozó nap mint nap szembesül – és nem véletlenül.

Sokan azt gondolják, elég egy szép weboldal, és majd jönnek a megkeresések, de a valóság ennél összetettebb. Ha nem érkezik elég ajánlatkérés, az legtöbbször nem a látogatók számával van baj, hanem azzal, hogy az érdeklődők nem találnak elég erős indokot vagy gördülékeny utat arra, hogy feléd lépjenek.

Milyen következményekkel jár ez a vállalkozásodnak?

3 praktikus lépés, hogy több ajánlatkérés érkezzen a weboldaladról

  1. Átlátható és egyértelmű felépítés: Ügyelj arra, hogy a látogatók azonnal lássák, mit kínálsz, ne kelljen keresgélniük az információkat. Egy jól strukturált, letisztult design segít fókuszálni az ajánlatkérésre, vagy akár egy gyors kapcsolatfelvételi űrlap megjelenítésével is könnyítheted a döntést.
  2. Konkrét értékajánlat megfogalmazása: Mutasd meg, miért érdemes nálad ajánlatot kérni! Például: gyors válaszidő, egyedi megoldások, szakértői tapasztalat vagy garancia az elvégzett munkára. Ha az érdeklődő érzi, hogy valódi előnyt nyújtasz, nagyobb eséllyel lép kapcsolatba veled.
  3. Megbízható bizalomépítés: Használj ajánlásokat, referenciákat, lehetőség szerint esettanulmányokat. A látogatók szeretnék látni, hogy mások is elégedettek voltak a szolgáltatásoddal, így ezek az elemek sokat segítenek a döntéshozatalban.

Egy gyakorlati példa: hogyan növeltük egy vállalkozó ajánlatkéréseit

Tamás, egy közepes méretű szolgáltató cég vezetője azt tapasztalta, hogy bár a weboldala elég látogatót kap, a megkeresések száma elmaradt a várakozásoktól. Az oldal információi szétszórtak voltak, és hiányzott egy egyértelmű cselekvésre ösztönző elem (call to action).

Az OfflineAI.hu csapatával közösen átalakítottuk a weboldalt: leegyszerűsítettük a menüt, egy nagy, figyelemfelkeltő ajánlatkérő gombot helyeztünk el minden oldalon, valamint egy rövid, de letisztult űrlapot készítettünk, amin keresztül gyorsan felvehették vele a kapcsolatot az érdeklődők.

Emellett egy friss ajánlatot is megfogalmaztunk kiemelt helyen, melyben garantált válaszidőt ígért, és hangsúlyoztuk az eddigi ügyfelek elégedettségét. Az eredmény 3 hónap alatt érezhető volt: az ajánlatkérések száma több mint 50%-kal nőtt, ráadásul a beérkező megkeresések minősége is javult.

Finom lépés a fejlődés felé – hogyan indulj el te is?

Az ajánlatkérések hiánya többnyire nem egyetlen tényező hibája, hanem összetett probléma. Érdemes lépésenként átvizsgálni a weboldalad és a kommunikációdat, közben figyelve a visszajelzésekre és a számokra.

Ha úgy érzed, szükséged van segítségre a weboldalad hatékonyságának növelésében vagy akár egy teljes redesignban, az OfflineAI.hu tapasztalt szakemberei szívesen támogatnak ebben. A modern marketing és webfejlesztési megoldások mellett mesterséges intelligencia alapú eszközökkel is rendelkezünk, hogy az ajánlatkérés folyamata gyors és gördülékeny legyen – minden vevőd elégedett lehessen.

Amennyiben szeretnél profi weboldalt vagy AI rendszert, keress meg az OfflineAI.hu-n – szívesen segítünk.

Vissza a blog bejegyzésekhez